Milyen a jó call centeres? - Ezeket a tulajdonságokat keressük!

Milyen a jó call centeres? - Ezeket a  tulajdonságokat keressük! kép

A szakmai tapasztalat a call centeres jelentkezésnél is előnyt jelent, de az interjúztatás során mi sokkal inkább az aranyat érő soft skilleket keressük, mintsem a pallérozott szakmai tudást. Ebből a cikkből megtudhatod, mik azok a tulajdonságok, személyiségjegyek és attitűdbeli vonások, amik elengedhetetlenek egy call centeres pozíció betöltéséhez!

Nem minden a tapasztalat!

Sokan azt gondolják, hogy egy állás biztos elnyerésének titka a kikezdhetetlen szakmai tudás. Ez azonban a legtöbb helyzetben nem így van, főként nem a call centeres pozícióknál! Nálunk ugyanis sokkal fontosabbak az ún. “soft skillek”. Ezek olyan képességek, amik kevésbé tanulhatók: sokkal inkább személyiségjegyek, mintsem konkrét szakmai tudás, mely alapvetően meghatározza azt, hogy egy jelölt alkalmas lehet-e egy adott pozíció betöltésére.

Call centereinkben mind az ügyfélszolgálatos, mind az értékesítő kollégáknak rengeteget kell kommunikálniuk, túlnyomórészt idegen emberekkel. Ez sokak számára megterhelő lehet, hisz nem mindenkinek kenyere az empátia, a nyitottság és a választékos beszéd. Ám ha ezeknek a képességeknek a birtokában vagy, az már fél siker! A konkrét szakmai tudás átadásáról majd mi gondoskodunk.

Lássuk tehát, melyek is pontosan ezek a kulcsfontosságú tulajdonságok!

Kommunikációs készség

Az ügyféltámogatás és az értékesítés alfája és omegája a jó kommunikáció. Ahhoz, hogy bizalmi kapcsolatot alakíts ki a leendő ügyfelekkel, és ne csak meghallgassák, hanem meg is fogadják a tanácsaidat, fontos, hogy megtaláld velük a közös hangot. Call centeresként ráadásul különböző nemű, korú és társadalmi helyzetű emberrel kell szót értened, így ez még inkább nehezített pálya. Ám ha ennek a szuperképességnek már eredendően a birtokában vagy, félig nyert ügyed van!

Empátia

A jó kommunikációs készség mit sem ér kellő empátia nélkül. Lehetsz te a szavak királya vagy királynője, ám beleérzőképesség híján nem fogsz tudni bizalmi kapcsolatot építeni az ügyfelekkel, és nehezebben érzed át a problémáikat, amire megoldást keresnek. Ám ha alapvetően olyan embernek tartod magad, aki képes odafigyelni másokra, megérteni mások érzéseit és feltenni a megfelelő kérdéseket a jó pillanatban, az remek alapot jelenthet a call centeres jövőd tekintetében.

Nyitottság

A call centeres pozíciókban a nyitottság is kulcsfontosságú szerepet tölt be. Egyrészt fontos, hogy nyitott légy a leendő ügyfelek felé, meghallgasd és megértsd a problémáikat, még akkor is, ha nehezen azonosulsz velük, hisz csakis így segíthetsz nekik igazán hatékonyan. Másrészt elengedhetetlen az is, hogy a kollégáid felé is nyitott fülekkel és szemekkel fordulj, és tanulj tőlük. A tapasztalt kollégáktól rengeteg olyan trükköt leshetsz el, amivel te is sikeresebb tudsz lenni, főleg ha a saját stílusodra formálod őket.

Tanulási kedv

Az ember nem születik call centeresnek, hanem azzá válik. Az oda vezető út pedig rengeteg tanulással van kikövezve. Éppen ezért az értékesítési tapasztalat hiánya nem probléma, hisz a szakmai fortélyok mind egy szálig megtanulhatók. A lényeg, hogy motivált légy, és nyitott az új ismeretanyag elsajátítására. Mi készséggel válaszolunk neked minden kérdésedre, segítünk és odaadjuk neked a know-howt, az azonban, hogy hogyan formálod a saját képedre és stílusodra, már rajtad áll.

Türelem

Ahhoz, hogy valakiből jó értékesítő vagy ügyféltámogató munkatárs váljon, és megtalálja a saját hangját és stílusát, idő kell. A türelem éppen ezért elengedhetetlen soft skill ebben a szakmában. Rengetegszer előfordulhat, hogy a legnagyobb erőfeszítések ellenére sem jársz sikerrel az ügyfeleknél, ez pedig mentálisan megterhelő lehet. Ám ha türelmes vagy magaddal, minden esélyed megvan arra, hogy nagy eredményeket érj el.

Alázat

Visszajelzés és konstruktív kritika nélkül nem lehet fejlődni. Éppen ezért kifejezetten fontos, hogy kellő alázattal kezeld azt, ha jó szándékú, javító célzatú kritikával illetik a munkádat. Mindnyájunknak az a legfontosabb, hogy ügyfélszolgálati munkatársaink és értékesítőink a lehető legtöbbet hozzák ki magukból. Így biztos lehetsz abban, hogy a visszajelzéseink csakis a te érdekeidet fogják szolgálni.

Csatlakozz hozzánk!

Úgy érzed, az összes fent felsorolt tulajdonság megvan benned? Akkor ne várj tovább a jelentkezéssel! A Genertel call centerben lehetőséged van 6 órában dolgozni, teljes távmunkában, irodában vagy a kettőt kombinálva, hibrid megoldás szerint. Minden attól függ, te hogy érzed magad produktívabbnak, és milyen környezetben és időbeosztásban tudsz a legstabilabban fejlődni.

Kedvet kaptál? Próbáld ki magad nálunk!

Megnézem az álláslehetőségeket